XS4ALL: Klant migratie proces

Klant migratie DemonAl in juni 2006 heeft internetaanbieder XS4ALL het internetbedrijf Demon over genomen. Daarbij zouden de Demon-klanten technisch en administratief over gezet gaan worden naar XS4ALL. Om dit mogelijk te maken, is er een migratieproject gestart. Toen ik in mei 2007 bij het project kwam, was het project nog in de start-up fase. Om het project vlot te trekken, is het project gesplitst in 2 verantwoordelijkheidsgebieden, namelijk techniek en klant. Ik was verantwoordelijk voor het project vanuit het klantperspectief. Daartoe vielen onder andere de klantcommunicatie, het migratieproces en de informatieverstrekking naar de klanten toe.

Samen met de technisch projectleider hebben wij ervoor gezorgd dat de Demon-klanten gemigreerd zijn naar XS4ALL. Naast de diverse technische haken en ogen, bleek ook de communicatie niet optimaal te zijn. De meeste communicatie zou via brieven verlopen, waarbij de klanten op de hoogte gebracht zouden worden van de wijzigingen en wanneer ze gemigreerd zouden gaan worden. Deze brieven zouden door een externe partij worden verzorgd. Om het geheel goed te laten verlopen, heb ik diverse processen ingericht, gericht op zowel de inhoud van de brieven, als op de verzending van de brieven (bewakingsproces).

Sleutelwoorden

project management * klantperspectief * communicatie * klantbrieven * 6 klant contactafdelingen * migratiewebsite * project status rapportage * samenwerken met technische projectleider * externe partij aansturen * inrichten bewakingsproces voor versturen brieven

 

Reacties zijn gesloten.